החזן נפתלי הרשטיק: "הקהל כולו שר איתי בתפילות" • האזינו

דוד לזר No Comments on החזן נפתלי הרשטיק: "הקהל כולו שר איתי בתפילות" • האזינו
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

הבוקר (חמישי) שודרה התוכנית האחרונה לשנת תשע"ה – של 'מדברים אקטואליה' עם בצלאל קאהן ודוד חכם ב'קול חי' ומי שסגר את התוכנית היה החזן נפתלי הרשטיק אבי עולם החזנות של ימינו, מנהל מכון תל אביב לחזנות וחזן בית הכנסת הגדול בירושלים לשעבר.

החזן הרשטיק עובר לפני התיבה בימים הנוראים בבית הכנסת הגדול והמפואר של מוסקבה, משרה הנחשבת כאחת מהמשרות החשובות בעולם החזני. ורק ביום כיפור בית הכנסת מלא עם כ-4,000 איש המגיעים לשמוע את קולו לפני עמוד התפילה.

הבוקר כאמור הוא שוחח עם קאהן וחכם ב'קול חי' ממוסקבה הרחוקה, "קודם כל, אנחנו לא בורחים, כולם בדעתם לחזור, אנחנו נוסעים בכדי לרומם את התפילות בחוץ לארץ, גם לאלו שהם עדיין בגלות", ענה הרשטיק על השאלה, מדוע כל החזנים הטובים עוזבים את הארץ בימים הנוראים.

נפתלי הרשטיק

"אני נמצא ברוסיה ואני מגיש שאני מעלה ומרומם את המתפללים כאן, וזה נותן הרבה מאוד גם לי וגם להם, והדבר העיקרי הוא שהתפילות מאחדות אותם יחד", אמר הרשטיק.

הרשטיק סיפר כי "אני זוכר שבפעם הראשונה שעברתי לפני העמוד כאן ברוסיה – המתפללים כמעט לא שרו איתי אבל כבר בשנה שעברה כל בית הכנסת שר יחד איתי במשך התפילות".

על בית הכנסת סיפר כי "יש כ-1200 מקומות מלאים עם מתפללים, וביום כיפור זה כבר פי 3, ואל תשאלו אותי איך כולם מצליחים להיכנס ולשמוע את התפילה", מספר החזן הרשטיק ומוסיף כי "בערב יום כיפור, אני בקושי מצליח להגיע לבית הכנסת – מרוב העומס באיזור כולו, לוקח לי לפעמים כ-40 דקות להגיע לבית הכנסת".

איך כל כך הרבה אנשים מצליחים לשמור על השקט כל התפילה?

"תתפלאו, אבל הם שומרים על השקט, מי שמכיר אותי יודע שאם הקהל מדבר – אני לא יכול לשיר, בשנה הראשונה, הייתי צריך להפסיק כמה פעמים באמצע התפילה, בשנים האחרונות כבר אנשים יותר מחוברים לתפילה והשקט נשמר".

האזינו לראיון המלא:



0 תגובות